Rolls-Royce Phantom 1 Jonckheere Coupe 1935

Na podvozju Rolls-Royce Phantom 1 iz leta 1925, sta belgijec Henri Jonckheere in njegov sin Joseph leta 1935 oblikovala in izdelala tega čudovitega Rolls-Royce-a. Henri Jonckheere je leta 1881 odprl podjetje za izdelavo kočij. Že leta 1902 je izdelal prvo avtomobilsko karoserijo. Leta 1922 so oblikovali in izdelali prve avtobusne karoserije. Danes podjetje Jonckheere, v katerem izdelujejo avtobusne karoserije, pripada Nizozemskemu holdingu VDL.

Okoli njihovega RR-a obstaja danes precej ugank in nejasnosti. Ne ve se namreč kdo je bil naročnik za oblikovanje in izdelavo karoserije. Vsi dokumenti o tem avtomobilu so bili uničeni v velikem požaru v podjetju Jonckheere. Po nekaterih virih naročnik ni bil zadovoljen s tem drznim designom, ki je zelo odstopal od takratnih oblik Rolls-Royce avtomobilov in je zato odstopil od nakupa. Ne glede na to dejstvo, sta se na srečo oče in sin Jonckheere odločila, da končata svoj posel in sta svoj design pravočasno prijavila na tekmovanje najlepših avtomobilov, ki se je odvijalo leta 1936 na Cannes Concourso d’Eleganze. Osvojila sta Prix de Cannes.

Za nekaj časa so se vse sledi za tem RR izgubile, dokler se ni leta 1939 avtomobil pojavil v ZDA v zelo slabem stanju. Tam ga je zbiratelj Max Obie našel na nekem odpadu, ga začel obnavljati in ga dal lakirati v zlato barvo. Razstavljal ga je na različnih lokacijah po ZDA. Leta 1991 je avto kupil japonski zbiratelj na dražbi za 1,5 milijonov dolarjev in ga dal prebarvati v belo barvo. Od takrat se o tem lepem RR ni vedelo kaj dosti.

Po 20 letih je RR prišel v last znamenitega ameriškega muzeja Peterson iz Los Angelesa, kjer so se lotili zelo natančne obnove. Avto so popolnoma razstavili. Celotna obnova je trajala polna štiri leta. Pri lakiranju so se odločili za črno barvo, ki najbolj poudarja čudovito aerodinamično obliko avtomobila. Leta 2005 se je muzej z Rolls-Royce Phantomom udeležil prireditve Concorso d’Elegance Pebble Beach. Žal niso dobili prve nagrade strokovne žirije, ker niso imeli celotne originalne dokumentacije (izginila v požaru). Manjkali so tudi sprednji in zadnji odbijači, ki so bili po mnenju muzeja moteči element v dizajnu. Dobili so prvo nagrado občinstva kot „Best of Show“.

Avto je bil oblikovan v slogu Art deco, oblikovalskega gibanja, ki je bilo značilno v obdobju med leti 1920 in 1940. Na avtomobilu posebej izstopajo okrogla vozniška vrata z zelo zanimivim mehanizmom za odpiranje okna. V aerodinamično oblikovanem zadnjem delu avtomobila izstopajo „plavuti“, element, ki ga srečamo tudi pri drugih avtomobilih iz tega časa, kot je na primer Tatra  T77 iz leta 1934. V sprednjem delu izstopajo elegantno oblikovani blatniki z aerodinamično obliko, ohišje žarometov in v Art deco stilu oblikovana maska hladilnika.

  

Tekst: Georg Gedl

Ilustracije: Georg Gedl

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor