Zgodba Georga Gedla
Georg Gedl se je rodil 16. aprila 1945 v Kikindi (Srbija) in že kot fantek vzljubil avtomobile in njihove oblike. Nenehno ustvarjanje mladega Georga je imelo za stranski učinek tudi dejstvo, da so bile šolske klopi in knjige vedno polne njegovih kreacij. V Kikindi je končal srednjo gradbeno šolo in nekaj let tudi opravljal poklic, za katerega se je šolal, hkrati pa ves čas zavzeto ustvarjal skice in risbe novih avtomobilskih modelov. Odločil se je, da bo nekaj svojih risb poslal priznanim avtomobilističnim revijam. Nemalo je bil presenečen, ko se je leta 1969 švicarska revija “Automobil Revue” odločila za objavo nekaterih risb.
Kmalu za tem so se mu vrata v svet dizajna končno odprla, saj je leta 1970 dobil ponudbo za zaposlitev pri podjetju Audi v Ingoldstadtu v Nemčiji. Ponudbo je sprejel in še isto leto postal avtomobilski oblikovalec. Njegova največja želja v tistem času je bila priti v podjetje BMW in tudi te sanje so se mu uresničile. Spomladi leta 1971 si je v podjetju BMW kot pionir na svojem področju pridobil veliko praktičnega znanja.
Nekaj let kasneje se je odločil sprejeti nov izziv kot oblikovalec počitniških prikolic. Leta 1975 je prišel v novomeško podjetje IMV (Industrija motornih vozil), kjer je ostal sedem let. Od leta 1983 do 1987 je delal pri podjetju TAM (Tovarna avtomobilov Maribor), kjer je sodeloval pri projektu oblikovanja turističnega avtobusa, kar sodi med enega večjih dosežkov v njegovi karieri. Projekt je bil leta 1984 razstavljen na dveh pomembnih prireditvah in sicer na Mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu ter na Mednarodnem bienalu industrijskega oblikovanja v Ljubljani.
Industrijski oblikovalec, predavatelj, novinar
V svoji bogati karieri se je Georg Gedl preizkusil tudi kot predavatelj na Akademiji za likovno umetnost, kjer je med leti 1985 in 1995 na oddelku za oblikovanje poučeval predmet “Predstavitvene tehnike” (rendering). Aktiven je bil tudi na področju novinarstva. Od leta 1973 do 2001 je bil zunanji sodelavec slovenske strokovne revije Avto magazin na področju avtomobilskega dizajna, od leta 1992 pa je član Društva novinarjev Slovenije.
Leta 1987 se je osamosvojil in preko Ministrstva za kulturo sprejel odločbo za samostojnega industrijskega oblikovalca. Njegovi najbolj pomembni projekti med leti 1987 in 1994 so:
- oblikovanje jugoslovanskega hitrega vlaka (naročnik: TVT Maribor, Slovenija),
- preoblikovanje vozil Renault 4 (naročnik: podjetje IMV, Slovenija),
- oblikovanje minibusa Microstar (naročnik: Ernst Auwärter, Nemčija),
- oblikovanje zgibnega nakladalnika BULL-2, ki je bil leta 1994 tudi razstavljen na Mednarodnem bienalu industrijskega oblikovanja v Ljubljani (naročnik: Strojegradnja Trbovlje, Slovenija) ter
- oblikovanje električnega vlačilca za letališča (naročnik: Spijkstaal Elektro, Nizozemska).
Sodelovanje z Adrio Mobil
Leta 1994 je na povabilo g. Stanislava Lukšiča pričel s sodelovanjem z Adrio Mobil kot zunanji sodelavec. Njegovi projekti so bili v vseh teh letih raznoliki, od dizajniranja notranje opreme prikolic in avtodomov, do oblikovanja zunanjosti ter grafik. Prvi velik projekt v Adrii Mobil je bilo oblikovanje popolnoma nove generacije prikolic, integriranega avtodoma Vision, ki ga je podjetje prvič predstavilo leta 2005 na največjem evropskem karavaninškem sejmu v Düsseldorfu.
Strast do risanja starih avtomobilov in zbiranja avtomobilskih miniatur
Georg Gedl pravi, da je za njega kot oblikovalca največje priznanje, ko njegove idejne skice in risbe “zaživijo” na pravih produktih. Zaradi obilice projektov, v katere je neprestano vpet, mu za hobije ostane le malo časa, so pa ravno tako povezani z ljubeznijo do avtomobilov. Njegova največja konjička sta risanje starih avtomobilov in zbiranje avtomobilskih miniatur, ki jih ima v svoji zbirki že preko tisoč.