BUICK Y-JOB

Junija leta 1927 je takratni generalni direktor General Motors-a Alfred Sloan odprl oddelek “Art and Color”. To je bil prvi oblikovalski oddelek na svetu, ki ga je odprla avtomobilska tovarna. Sloan je vodenje oddelka zaupal mlademu Harley-u Earl-u. Ta se je že pred tem dokazal kot oblikovalec pri znamki La Salle (hčerinska firma tovarne Cadillac).

Leta 1937 se je oddelek preimenoval v Styling Division. Naslednje leto se je Earl odločil, da skupaj s sodelavci oblikujejo vozilo, ki bi nakazalo nove oblikovalske smeri in nove tehnične rešitve. Pri projektu sta med drugimi sodelovala George Snyder kot vodilni oblikovalec ter Charlie Chayne, takratni šef konstrukcijskega oddelka v tovarni Buick. On je v ta namen predelal serijsko podvozje Buick Century-a ter ga prilagodil zahtevam oblikovalcev. Po končanem delu je Harley Earl poimenoval novo vozilo Buick Y-Job. To je bil prvi konceptni avtomobil v zgodovini avtomobilov. Nakazal je nove oblikovalske smeri, ki so se nato v začetku petdesetih let prenesle na serijske avtomobile znamke Buick.

buick y-job

Buick Y-Job. Ilustracija: Georg Gedl

Buick Y-Job je imel poleg moderno oblikovane karoserije številne nove tehnične rešitve. Električno zapiranje platnene strehe, ki se je po odpiranju “shranila” pod pločevinastim pokrovom, oblikovno združenim s celotno obliko karoserije. Električni dvig in spuščanje stranskih oken ter pokrova žarometov. Harley Earl je vse do leta 1951 Buick Y-Job uporabljal kot svoje službeno vozilo. Danes se vozilo nahaja v muzeju GM Design centra.

Tekst: Georg Gedl
Ilustracija: Georg Gedl