“BEST OF SHOW” Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo 1957

Na letošnji prireditvi Concorso d’Eleganza Villa d’Este, ki je potekala od 26. do 28. maja ob Como jezeru, so zaradi precej vročega vremena vsi udeleženci iskali senco. Na tem dogodku, ki se organizira že od leta 1929 in katerega pokrovitelj in organizator je zadnjih 10 let BMW Group Classic, se zberejo najbolj zanimivi starodobniki iz celega sveta. To leto je strokovna žirija podelila BMW Group trofejo za naslov “Best of Show” avtomobilu Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo iz leta 1957.

Ta unikatni prototip je oblikoval Franco Scaglione (1916-1993), ki je bil takrat glavni designer pri Bertoneju, znanemu italijanskemu “krojaču” avtomobilskih karoserij. Po mnenju mnogih je bil Scaglione eden izmed najboljših avtomobilskih oblikovalcev vseh časov. Študiral je aerodinamiko, vendar je študij prekinil zaradi druge svetovne vojne. Z nedokončanim študijem ga je zaposlil Nucio Bertone, ki je takoj odkril njegov izjemni talent. Vse do leta 1959, ko se je odločil za samostojno pot, je pri Bertoneju oblikoval številne karoserije, ki še danes veljajo za vrhunski dosežek avtomobilskega oblikovanja. Naj omenim samo nekatere: Abarth 1500 Biposto Coupe, aerodinamični prototipi Alfa Romeo B.A.T. (Berlina Aerodynamica Technica) 5 iz leta 1953, B.A.T. 7 iz leta 1954 in B.A.T. iz leta 1955, Arnold-Aston Martin DB2/4 spider, Alfa Romeo Giulietta Sprint in Alfa Romeo 33 Stradale.

Za njegovo izjemno delo zagotovo šteje Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo, ki je bil predstavljen leta 1957 na torinskem avtomobilskem salonu. Ta izredno skladno oblikovan avtomobil je takoj navdušil obiskovalce salona in širšo strokovno javnost. Na podlagi tega izrednega odziva so se v tovarni Alfa Romeo odločili, da bi ta avtomobil serijsko izdelovali. Izdelan je bil še en prototip, ki je bil potem predstavljen na ženevskem salonu leta 1958. Obe karoseriji sta bili izdelani iz aluminijske pločevine.

Za serijsko izvedbo je moral Scaglione izvesti nekaj oblikovalskih sprememb, ki so jo zahtevali vodilni tovarne Alfa Romeo. Tako je moral v masko hladilnika “vgraditi” značilni Alfa “srček”, odbijač in smernik, ki je bil pod žarometi. S tem posegom je moral tudi malo spremeniti sprednji del karoserije, kar ni preveč vplivalo na celotni videz avtomobila. Leta 1959 je Alfa Romeo začela s serijsko proizvodnjo modela Giulietta SS (Sprint Speciale), ki je trajala vse do leta 1966.

        

Prikazana in nagrajena Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo je res čudovito oblikovan model, lahko bi rekli prava avtomobilska skulptura. Ta prototip je zdaj v lasti italijanskega zbiratelja Corrada Lopresta, ki zbira izključno italijanske prototipe, design študije, unikate in avtomobile iz prve serije. Na prireditvi Concorso d’Eleganza Villa d’Este je ob lastniku avtomobila zraven tudi hčerka oblikovalca  Giovana Scaglione.

Ogled žirije (od leve proti desni: zbiratelj Corrado Lopresto, član žirije Patrick le Quement, članica žirije Yasmin Le Bon, član žirije Johann Philip Rathgen).

Zbiratelj Corrado Lopresto in njegova Alfa.

Tekst: Georg Gedl
Foto: Georg Gedl, BMW Group Classic